Saturday, April 29, 2006

De Ronde van Rotselaar

Vlak bij ons huis kwam een wielerwedstrijd langs en die gelegenheid was uitstekend om mijn camera eens uit te testen op snel bewegende objecten. Met meer dan 40 km. per uur kwamen ze langs gefietst, de Junioren uit heel Vlaanderen. De eerste foto's op de automatische stand waren waardeloos. Gelukkig voor mij bestond de ronde van Rotselaar uit 12 rondes van 6 km. Na iedere ronde passeerden ze mij weer opnieuw en had ik de instellingen van mijn camera kunnen verzetten. De ideale keuze bleek de stand TV. Hierin kun je zelf de sluitertijd aanpassen en de camera regelt vervolgens automatisch het diafragma. Toch nog heel wat rondes mis geschoten en inmiddels had ik het al zo koud dat ik een jas heb mogen lenen van een van de verkeersregelaars op de hoek. Maar dan toch die eerste foto die dan eindelijk lukt bij een sluitertijd van 1/640 sec. Dat geeft vreugde na een uur in de kou wachten op het peleton.

1 comment:

Anonymous said...

Hey what a great site keep up the work its excellent.
»