Sunday, April 16, 2006

Het zevenstippelig lieveheersbeestje


Macrofoto's blijven mij nog steeds boeien en vandaag wilde ik wel eens iets anders dan bloemen of fruit proberen. Een hommel op de blauwe druifjes in mijn tuin wilde maar niet stil zitten en kwam dus na tien keer proberen nog steeds bewogen op de foto te staan. Daarom maar een ander fotomodel gekozen dat iets meer geduld met mij had...
Deze foto van een lieveheersbeestje is een uitsnede. Het is niet mogelijk om super dicht bij het onderwerp te komen met je camera, omdat de camera dan een schaduw werpt over het onderwerp dat je wilt fotograferen. Dus maar iets meer afstand gehouden en later een deel ervan genomen dat mij het mooist leek.
Het was behoorlijk zonnig, dus mijn isowaarde heb ik op 50 gezet en de supermacrostand gekozen. Verder geen aanpassingen gedaan.

2 comments:

Anonymous said...

Prachtige foto's Carola !

Anonymous said...

Really amazing! Useful information. All the best.
»