Sunday, May 14, 2006

Dans

In een klein theater werd vanmiddag een dansvoorstelling gegeven. Uitstekend moment om zonder flits te werken en de lichtgevoeligheid van mijn camera eens uit te testen. Het beste leek mij om zowel de Iso waarde als de sluitertijd aan te passen. Immers bij dans is men veel in beweging en dat moet niet als vage strepen op de foto te zien zijn. Eerst mijn Iso waarde op 400 gezet en de sluitertijd 0p 1/125. Dat leverde bij deze camera veel te veel ruis op. Ik was daar eigenlijk in veel recenties over deze camera al voor gewaarschuwd.
Bovenstaande foto is genomen met Iso waarde 200, sluitertijd 1/125 en een brandpuntsafstand van 72 mm, hetgeen het maximale zoombereik is van deze camera. Dankzij de beeldstabilisator heb ik deze foto gewoon uit de hand kunnen nemen. Het resultaat vind ik toch een mooi portret.

2 comments:

Anonymous said...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonymous said...

Nice! Where you get this guestbook? I want the same script.. Awesome content. thankyou.
»