Sunday, May 21, 2006

Ooievaar


De dierentuin Planckendael in Mechelen is denk ik vooral speciaal omdat er ieder jaar weer opnieuw zoveel nesten worden gebouwd door ooievaars. Blijkbaar heeft het dierenpark voor hen iets seciaals dat zij ieder jaar hier weer in grote getalen terugkeren. Voor mij was deze dag naast een gezellige dag uit, ook een dagje fotograferen natuurlijk. Gisterenavond nog wat sites op internet bekeken van beroepsfotografen die ook de verschillende dierentuinen in Europa als thema hebben. Zo doe je wel ideeen op over hoe je een dier het beste kunt fotograferen. De close-ups vond ik in veel gevallen toch vaak het mooist. Vandaag was het dan ook super fijn dat ik een 12 x zoom heb. Dieren staan zelden vooraan de hekken, dus als je ze beeldvullend op de foto wilt, zul je moeten inzoomen. Het was moeilijk kiezen welke foto ik vandaag zou plaatsen. Een schattig aapje keek mij vol in de lens en de foto is prachtig. Toch wordt het een ooievaar. Ik heb er vele proberen te fotograferen in hun grote nesten, maar deze vond ik de mooiste vanwege de mooie oude houten daklijst waar hij op zit. De afstand tussen mij en de vogel moet minstens 30 meter zijn geweest denk ik en toch staat hij er goed op. Het is wel een uitsnede want het teveel aan lucht heb ik maar verwijderd.

2 comments:

Anonymous said...

Very best site. Keep working. Will return in the near future.
»

Anonymous said...

Greets to the webmaster of this wonderful site. Keep working. Thank you.
»