Thursday, June 08, 2006

Trouwjurk

Vandaag was mijn doel een mooie foto te maken voor een huwelijks felicitatie. Daarvoor mijn eigen trouwjurk uit de motteballen gehaald en mooi neergelegd.
Echter bij fotograferen in huis en zonder flits moet je voldoende licht hebben. Daarom maar wat extra lampen op mijn jurk gezet. Dat werkte goed.
Daarna moest er een keuze gemaakt worden voor de witbalans. Die is alleen instelbaar als je niet met de automaat werkt. Ik heb gekozen voor de stand P en een eigen witbalans i.p.v de voorkeuze mogelijkheden die mijn toestel biedt.
Als je zelf de witbalans wilt bepalen dan moet je niet ver van je te fotograferen onderwerp een wit blad fotograferen terwijl je de voorkeuze op 'eigen witbalans' zet. Door het maken van die foto stelt de camera de witbalans vast van de ruimte waarin je fotografeert. Vooral omdat ik een witte jurk als onderwerp heb is dat wel belangrijk want je wilt niet te blauwe of te gele tinten in het wit laten overheersen.
Ik denk dat de Canon S2IS toch een goede eigen instelling van de witbalans heeft als ik naar het resutaat van de foto kijk.

No comments: